Adverteren op Google

Adverteren op Google.

Laten we wel wezen: je kunt niet met een toverstokje zwaaien om meer klanten aan te trekken of je naamsbekendheid te vergroten. Maar je kunt wél adverteren op Google – en dat is bijna hetzelfde.

Google Ads is de verzamelnaam voor advertenties die je op verschillende plekken tegenkomt: boven je zoekresultaten, in je GMail en op YouTube bijvoorbeeld. Maar ook die banner die je op buienradar.nl ziet met daarin het paar schoenen dat je gister nog bekeek.  Google Ads biedt voor iedere marketingdoelstelling een product dat past binnen jouw strategie. 

Zo kun je een Google Search campagne inzetten om mensen te bereiken die actief zoeken naar jouw product of dienst. Gebruik pre-rolls op YouTube in om je zichtbaarheid te vergroten, of zet remarketing in via het Google Display netwerk: er is altijd wel een Google Ads-product dat bij jou past.

Hoe Google Ads voor jou werken

Google Ads helpt jou door je bedrijf direct zichtbaar te maken voor potentiële klanten die actief zoeken naar producten of diensten.  Adverteren op Google resulteert daardoor in meer websiteverkeer, leads of aankopen op jouw website. Met Google Ads betaal je alleen per klik op jouw advertentie. Je betaalt dus alleen voor mensen die echt op jouw website komen.

Met Google Ads kunnen advertenties nauwkeurig op specifieke zoekwoorden, locaties, en doelgroepen worden gericht zodat je de juiste mensen bereikt op het juiste moment. Door de campagne continue te monitoren optimaliseren zorg je op termijn voor nog betere resultaten.

We helpen je graag om jouw Google Ads campagne op te zetten en te optimaliseren! 

Doelstelling + doelgroep = kanaal

Adverteren op Google is veel meer dan een plek bovenaan de zoekresultaten. Google Ads is dé tool om jouw doelgroep gericht te bereiken, op het juiste moment en met de juiste boodschap. Of je nu in vastgoed, detailhandel, onderwijs of een andere sector zit: met een slimme Google Ads-campagne verhoog je jouw online zichtbaarheid en krijg je meetbare resultaten. Welke kanalen we inzetten is compleet afhankelijk van jouw doelstellingen.

Met onze ervaring weten we precies hoe we Google Ads in kunnen zetten om jouw bedrijfsdoelen te bereiken, zonder ingewikkeld gedoe. Het resultaat? Meer relevante bezoekers, betere leads, en een boost in je merkbekendheid.

Google Search

Snel nieuwe klanten met Google Search. Bereik bezoekers die actief op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Google Display

Ja, je doelgroep zit nog steeds (ook) op Facebook. Met nauwkeurige targeting bereik je precies wie je wilt.

Google Shopping

Toon jouw producten direct bovenaan in de zoekresultaten en trek kopers aan die klaar zijn om te bestellen.

Google Performance Max

Grijp de aandacht van je publiek met pakkend beeld.

Youtube

Adverteer op LinkedIn voor je B2B-doelstellingen én je arbeidsmarktcommunicatie.

Adverteren op Google uitbesteden?

We staan klaar om je te helpen met een online marketing campagne via Google ads. Stuur ons een berichtje, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Of bel ons 058 289 35 30

Snel nieuwe klanten met Google Search

Adverteer je via Google Search, dan bied je een bepaald bedrag per klik op een zoekwoord. Wanneer iemand een zoekopdracht invoert die overeenkomt met jouw zoekwoorden kom je, wanneer je een genoeg biedt, boven of onder de reguliere zoekresultaten te staan. Dankzij het “Pay-per-click” model, betaal je alleen voor daadwerkelijke kliks.

Waarom een Google Search campagne

  • Je richt je op bezoeker die actief op zoek zijn naar jouw product of dienst;
  • Snel resultaat! Je staat direct boven de organische zoekresultaten;
  • Meer websiteverkeer van potentiële klanten die gericht zoeken naar jouw producten of diensten;
  • Flexibel qua budget en veel opties om specifiek te targeten op jouw doelgroep.

Zichtbaarheid met Google Display ads

Met Google Display zorg jij dat je zichtbaar wordt voor je doelgroep, ook als ze nog niet actief naar je op zoek zijn. Daardoor is deze manier van adverteren op Google perfect als je aan je branding wil werken. Met visuele advertenties, vaak in de vorm van banners, bereik je met Google Display een breed publiek. 

Jouw advertenties worden getoond op miljoenen websites die aangesloten zijn bij het Google Display netwerk maar ook op YouTube, Gmail, Google Discover, mobiele apps en Google Maps. Veel bereik dus. Natuurlijk is je specifieke bereik compleet afhankelijk van jouw targeting (instellingen).

Google Display kan dus ingezet worden om je merkbekendheid te vergroten, maar is bij uitstek ook geschikt voor remarketing. Zo blijf je top-of-mind bij bezoekers van jouw website die geen conversie hebben voltooid.